Indietro

★ Metropolitana de Milan

Metropolitana de Milan
                                     

★ Metropolitana de Milan

La metropolitana de Milan a lè ona red de lign metropòlitan a servizzi de la cittaa Milan e del sò retro-terra, assa portanta de la sò red de strapòrt publegh.

La red lè a componnuda de quatter lign, ognuna di quaj la ghha el sò color caratteristegh: la rossa M1, inaugurada in del 1964, che a lè la segonda linia de metropolitana dervida in Italia, la verda M2, inaugurada in del 1969, la gialda M3, inaugurada in del 1990 e la lilla M5, inaugurada in del 2013. Al dì dincoeu, a hinn dree a còstruì anca la bloeua M4, intant che a hinn dree a finì el slongament de la rossa vers la Bettola. El sistema el ghha 113 stazion, 95 di quaj a hinn sòtta-terra. El gestor de la red, che, al 2016, a lè la pussee longa de lItalia, a lè l Azienda Trasporti Milanesi ATM, menter el costruttor a lè la societaa Metropolitana Milanese.

El progett architettonigh, faa dal Franch Albini e da la Franca Helg, e la sò segnaletega, pensada dal Bob Noorda, hann rezevuu in del 1964 el premi Compass dor.

                                     

1. Red

La red metropolitana de Milan a lè componnuda de quatter lign:

Tutt i lign a hinn sòtta-terra, foeura la banda setentrionala de la M2 e l ramm de Assagh. A ghhinn des stazion de scambi:

I lign a hinn in del territòri del comun de Milan per l80% de la longhezza totala con 75 stazion. A bòn cùnt, a hinn servii anca alter vundes comun: Assagh, Busser, Cassina de Pecci, Cernusch, Cològn, Gessaa, Gorgonzoeula, Per, Rò, Sest San Giovann e Vimodron. El sistema de metropolitana a lè conligaa cont i lign S del servizzi suburban de Trenord, con dodes stazion de scambi.

                                     

2. Stòria

I primm progett per ona linea de la metropolitana a Milan ghhann de vess cercaa in del 1912, cont el progett de lingegnee Evaristo Stefani che lha progettaa la ferovia sotterania da Milan a Monscia de larchitett Carlo Broggi che lha progettaa ona linea che la doveva giontà Lorett a San Cristofen. El comun de Milan ha fissaa el termin di lavô a marz 1913, ma però a lè staa faa nagott fin al 1938. In questann chì, ghè staa progettaa la costruzion de sett lign ma a causa de la segonda guerra mondiala e la mancanza de danee anca quell progett chì lè staa fermaa.

El 3 de luj del 1952 lamministrazion comunala lha votaa on progett don sistema de metropolitana e l 6 de otober 1955 lè stada fondada ona noeuva compagnia, Metropolitana Milanese, che la doveva controllà la costruzion de la noeuva infrastruttura El progett lè staa pagaa del Comun 250 milion de franch e alter 250 milion hinn staa daa cont on prestit. La costruzion a lè partida el quater de magg 1957 dal Vial Monte Rosa. I stazion hinn staa disegnaa del studi di architett Franch Albini e Franca Helg, menter i segnaj e i indicazion a hinn staa disegnaa del Bob Noorda: per el progett, Albini-Helg e Noorda hann vinciuu el premi Compass dOr.

El primm tòcch de la linea rossa da Lotto a Sest Marelli 21 stazion e 12.5 chilòmeter a lè staa dervii el primm de november 1964, depos sett agn de lavor In quell ann chì, a hinn staa scominciaa anca i lavô de la linea M2. I gent che doperaven el sistema a lè cressuu semper pussee, e di 37 milion del 1965 a sè passaa a avegh 61 milion del 1969.

La linia verda da Caiazz a Cassina Goeubba 7 stazion ha dervii cinch agn pussee tard. In di agn 60 e 70, la red la ghaveva duu lign finii e alter duu lign eren anmò dree a vess completaa. El sistema de metropolitana a lè andaa a ciappà el post di tram interurban de la Società Trazione Elettrica Lombarda, in particolar la linia M2 per Gessaa.

El primm tòcch de la terza linia la gialda, cont cinch stazion, a lè staa dervii el 3 de magg 1990, depos noeuv agn che i lavô a eren scominciaa. La linia a lè staa dervida apena prima di mondiaj Italia 90. Alter noeuv stazion de la linia M3 a hinn staa dervii in del 1991 e la stazion de Maciachini lè stada dervida in del 2004.

La stazion de Piaza Biagrass, el tòcch meridional de la linia M2, a lè stada dervida in del marz 2005, e i stazion de Rò Fera de Per a hinn staa dervii in del desember 2012. El tòcch setentrional de la linia M3, fin la Comasina cont quatter stazion, e l tòcch meridional de la linia M2, fin a Assagh cont duu stazion, a hinn staa dervii in del principi del 2011.

El 16 de luj 2012 a hinn staa scominciaa i lavô del tòcch Linaa Aeropòrt-Forlanin per la noeuva linia M4.

Depos avè remandaa pussee dona voeulta e depos 23 agn da lavertura de lultema noeuva linia, el 10 de fevree 2013 a lè stada inaugurada la linia M5, dervida depos squas 7 agn de lavô, scominciaa el 16 de luj 2007. I lavô per la segonda banda dal Vial Zara a Garibaldi a eren staa scominciaa semper in del 2007, menter quej de la terza banda da Garibaldi a San Sir Stadi a eren scominciaa in del 2010. El primm tòcch, che l ghaveva sett stazion e ona longhezza de 4.1 chilòmeter. El primm de marz, la linia M5 a lè rivada la stazion de Garibaldi, menter el 29 de april 2015 a lè rivada a San Sir Stadi: la fin la linia a lè deventada longa 12.9 chilòmeter e la ghaveva 5 stazion pussee. I alter stazion che mancaven in del ramm Garibaldi-San Sir a hinn staa inauguraa intra el mes de giugn e ottober del 2015, menter lultema stazion, quella de Trii Torr, a lè stada inaugurada el 14 de noember 2015.

                                     

3.1. I lign Linia M1

La linia M1 de la metropolitana de Milan la conliga la cittaa dal nord-est, cont el capo-linia a Sest Primm de Magg in del comun de Sest San Gioann, al nord-ovest cont el capo-linia a Rò Fera o al sud-ovest cont el capo-linia a Bisceglie.

La linea 1 a lè ciamada anca "linia rossa" perchè, sora i mapp, la linia a lè colorada de ross. Anca in di stazion e sora i treni de la linia el ross a lè l color pussee doperaa.

Ai stazion de Lorett de Cadorna a ghè linter-scambi cont la linia M2, la stazion del Domm a ghè linter-scambi cont la linia M3 e la stazion de Lòtto cont la M5.

A ghhinn di interscambi anca cont ona quaj stazion feroviaria, comè la stazion de Sest San Giovann lign suburban S7, S8, S9 e S11 e tren regionaj, la stazion de Milan Porta Venezia lign S1, S2, S5, S6 e S13, la stazion de Milan Cadorna lign S3, S4 e tren regionaj e la stazion de Rò Fera lign S5 e S6, tren regionaj e nazionaj.

                                     

3.2. I lign Linia M2

La linia M2 de la metropolitana de Milan la và dal nord-est da Cològn Nòrd putost che da Gessaa a sud a Piaza Biagrass putost che a Assagh.

La linia M2 a lè anca ciamada "linia verda" perchè a lè segnada, in sui mapp cont, el color verd. El verd a lè ancasì el color pussee doperaa in di stazion e sora i treni de la linia.

La incontra i lign M1 a Lorett e a Cadorna, M3 la Centrala e M5 a Garibaldi.

A ghhinn di inter-scambi anca cont ona quaj stazion feroviaria, comè la stazion de Lambraa linia S9, tren regionaj e nazionaj, la stazion Centrala lign regionaj, nazionaj e internazionaj, la stazion de Milan Porta Garibaldi, la stazion de Milan Cadorna lign S3 e S4 e tren regionaj, la stazion de Milan Porta Genoa tren regionaj e la stazion de Milan Romol linia S9.

                                     

3.3. I lign Linia M3

La linia M3 de la metropolitana de Milan la conliga la cittaa dal nord, cont el capo-linia la Comasina in del comun de Milan, al sud-est, cont el capo-linia a San Donaa al confin meridional del comun de Milan, arent al comun de San Donaa.

La linia M3 a lè anca ciamada "linia gialda" perchè, in sui mapp, la linia a lè colorada de giald. Anca in di stazion e sora i treni de la linia el giald a lè l color pussee doperaa.

Ai stazion del Domm a ghè linterscambi cont la linia M1, la stazion de la Central cont la linia M2 e la stazion del Vial Zara cont la linia M5.

A ghhinn di inter-scambi anca cont divers stazion feroviari, comè la stazion de Affer lign S2 e S4 e tren regionaj, la stazion de Milan Porta Venezia lign S1, S2, S5, S6 e S13, la stazion de Milan Central lign regionaj, nazionaj e internazionaj, la stazion de Milan Republega lign S1, S2, S5, S6 e S13, la stazione de Milan Porta Romana linia S9 e la stazion de Rogored.

                                     

3.4. I lign Linia M5

La linia M5 de la metropolitana de Milan la conliga la cittaa dal nord, cont el capo-linia in via Bignami in del comun de Milan, a lovest, cont el capo-linia a San Sir Stadi. A lè la prima linia metropolitana de Milan che la và minga denter i Bastion e nanca denter el center storegh de la cittaa.

La linia M5 a lè anca ciamada "linia lilla" perchè, in sui mapp, la linia a lè colorada de lilla. Anca in di stazion e sora i treni el color pussee doperaa a lè l lilla.

la stazion del vial Zara a ghè linterscambi cont la linia M3, la stazion de Garibaldi cont la linia M2 e la stazion de Lòtto cont la M1.

Ghhinn inter-scambi cont i lign suburban S1, S2, S5, S6, S7, S8, S11 e S13, i lign regionaj, nazionaj e internazionaj la stazion de Milan Porta Garibaldi e cont i lign S3 e S4 e i treni regionaj la stazion de Milan Domodossola.

                                     

4.1. Servizzi Biliett

On biliett per la zona Mi1 e Mi3, ciovè la città e lhinterland, in del 2019 el costa 2€ euro e l var per i corrier, i tram, i lign S e M. I abonament urban Varen domà dent al comun de Milan limet de tariffa urbana. Se poden comprà anca alter tip de biliett, comè quej 24h, 48h e per la nocc. El cost di biliett inter-urban che a hinn i biliett per andà foeura del limet de tariffa urbana varien di viagg che se voeuren fà.

A partì dal primm de fevree 2011 a hinn intraa in vigor i noeuv tariff integraa, ciamaa IoViaggio Ovunque in Lombardia, che fan viaggià sora tutt i mezz de straport de la Lombardia cont on prezzi fissaa. Labbonament chì el pò vess giornalier, pluri-giornalier duu, trii o sett dì, mensil, trimestral e annual.

                                     

4.2. Servizzi Orari de avertura

El servizzi el scomincia a i ses or de la matinna e l finiss la mezzanocc e mezza. La domenega e in di dì de festa, el servizzi el scomincia pussee tard e l finiss ancamò pussee tard, in baa a locasion. Per el servizzi de nocc in di fin de settimanna a vegnen doperaa corrier che fann el percors istess se fermen in di stazion istess de la metropolitana.

                                     

4.3. Servizzi Freguenz

I freguenz di treni a vann, in di vor de ponta, di duu megnuu de la M1 ai trii megnuu de la M3, in di diramazion de la M1 de la M2, la freguenza lè la mitaa di freguenz del tocch centraj. I freguenz de la M5 lè de trii megnuu in di vor de ponta de quatter megnuu foeura di vor de ponta. In di vor che hinn minga de ponta la freguenza lè dimezzada. La freguenza la muda anca a segonda se lè estaa o inverna.

                                     

4.4. Servizzi Red de nocc

A partì del 2012, a lè in servizzi la red de nocc che l sostituiss el servizzi de metropolitana. La red che la quatta el servizzi de mezzanott fina ai ses or de la matinna de venderdì, sabet e domenega, la ghha chi lign chì:

  • N de San Donaa la Comasina.
  • N de Cassina Goeubba a Piazza Biagrass.
  • N de Q.re di Olmi Bisceglie a Cairoli.
  • N de Sest I Magg a Molin Dorin.
                                     

5.1. Caratteristigh tecnigh Scartament

El scartament di binari a lè per tucc i lign de 1435 millimeter, che a lè linscì ciamà "scartament normal".

                                     

5.2. Caratteristigh tecnigh Alimentazion

I lign M2 e M3 a doperen lign aerei de contatt per alimentà i treni cont onenergia elettriga de 1500 volt. La linia M1, elettrificada a 750 volt, la dopera el sistema de la quarta rodaja, anca se in del tocch da Pasteur a Vila San Gioann a ghè la linea aerea, inscì che anca i treni de la M2 e M3 poden andà al deposet de Precott. La linia M5 la dopera onalimetazion a terza rodaja.

                                     

5.3. Caratteristigh tecnigh Informazion ai passegger

In tucc i stazion a ghhinn i scherm a LED che fan vedè la destinazion e l temp de spetà el treno che l riva, a ghè anca ona vos registrada che la dis el nomm de la stazion ai passegger. Sora i treni pussee noeuv, i Meneghin e i Leonardo, a ghhinn scherm LCD e ona vos registrada la dis tucc i annunz in talian e ingles.

I segnaj e lallestiment di stazion de la metropolitana, che a hinn staa inventaa, in del 1964, cont linaugurazion de la M1, a hinn vun di over de comunicazion visiv pussee important a livel mondial, al pont che a hinn staa imitaa da i metropolitan de tutt el mond. El Bob Noorda e l Franch Albini, che a hinn i inventor de questi segnaj de lallestiment chì, ghhann vinciuu el Premi Compass dOr in del 1964.

                                     

5.4. Caratteristigh tecnigh Quattadura telefonega

A partì del desember de 2009, despoeu de duu agn de lavô, tucc i stazion de la red de la metropolitana de Milan a hinn quattaa cont la red UMTS.

Al principi del 2008, a lè partida anca la quattadura HSDPA, cont la tecnologia RF Over Fiber. I operador che hann partecipaa la quattadura hinn TIM, Vodafone, Wind e 3. El 21 de desember 2009, la quattadura de la red HSDPA a lera del 100% in su tucc i lign e per tucc i operador telefonegh. I operador telefonigh TIM e Vodafone quatten tucc i galeri di metropolitan anca cont la noeuva tecnologia 4G LTE.

                                     

6.1. Progett Linia M1

Anca se l saria dovuu vess finii in del 2009, a partì dal 2012 hinn dree a laorà per el slongament vers nòrd de la M1 cont on tòcch de circa duu chilòmeter e duu noeuv stazion: Restellon e Bettola. Lassessor regional lombard ai infrastruttur, el Raffael Cattaneo, ha dii, in ona dichiarazion, che la fin di lavô a lè spetada per el 2015, tutavia lavertura di duu noeuv fermad a lè preveduda per el 2017. A lè anmò in faa de progettazion on alter slongament de la linia dent el comun de Monscia, cont la fermada Fossati Lamperti, che la se doerïa trovà intra la via Francesch Guerrazzi e la via Carl Goldoni.

La ghè anca ona proposta de slongà de 3 chilòmeter la linia M1 da Bisceglie a Bagg, cont ona fermada in mezz, Valsesia.

                                     

6.2. Progett Linia M2

A lè dree a vess completaa, segond la societaa Metropolitana Milanese, el progett definitiv in des agn del slongament in direzion nord-est, da Cològn Nòrd a Vimercaa, cont fermaa in mezz a Brughee, Carugaa, Agraa Colleoni, Concorezz e Vimercaa Torr Bianch. El tocch chì el sarà sòtterranei per l83% del sò percors.

In del 2009 a lè staa completaa el studi de fadabilitaa per el slongament de 1.200 meter da Gessaa a Cassina Pignon, ma lagn apôs, a lè partii el studi de fadabilitaa per el slongament da Gessaa a Trezz, i quater fermaa da fà a hinn Cassina Pignon in del comun de Inzagh, Basian, Trescian e Trezz. La Fondazione Cariplo ha stanziaa 70.000 euro per el primm studi e la Provincia de Milan ha promettuu alter danee.

A lè in studi dal 2012, lipòtes de lavertura de onaltra fermada in del comun de Cernusch, sora la diramazion per Gessaa: el se tratta de la fermada de Malghera. In di progett origenaj di lign celer de lAda, la fermada la se ciamava Cassina Molinett. Alter propòst a tornen a vardà slongament oltra Piazza Biagrass e Assagh Forum.

                                     

6.3. Progett Linia M3

Segond Metropolitana Milanese Spa, a lè dree a vess completaa el progett definitiv per el slongament vers sud che l conligherà San Donaa a Paù. In del progett a ghhinn ses stazion in mezz ciamaa San Donaa Center, Peschera Center, Peschera Est Pantigliaa-Mediglia, Careppi Cerca, Paù Center e Paù Est. I primm trii stazion ghhann de vess sòtta-terra, i alter sora la superficia. Tutavia, a lè possibel che la banda la sarïa fermada a Peschera Est a causa del baa numer de passegger che dopererïen el slongament chì.

                                     

6.4. Progett Linia M5

Segond Metropolitana Milanese Spa, a lè dree a vess completaa duu progett definitiv: vun per el slongament vers a òvest, vers Settim cont lavertura de quatter stazion, e a nòrd, vers Cinisell Balsom la Bettola, indue ghe sarà linter-scambi cont la M1, e poeu cont alter quatter fermad fin la Villa Reala de Monscia.

                                     

6.5. Progett Linia M4

La linia M4 de la metropolitana de Milan, che a lè dree a vess costruida, la conligarà la cittaa da est, cont el capo-linia a Linaa Aeroport, a sud-ovest, cont el capo-linia a San Cristofen.

La linia M4 la sarà ciamada anca "linea bloeua" perchè in sui mapp la linia la sarà colorada de bloeu. Anca in di stazion e in sui treni de la linia el bloeu el sarà el color pussee doperaa. Tutavia, si come l color chì a lè doperaa in sui mapp per indicà el passant feroviari de Milan, a sè dree a pensà de doperà on alter color comè loransg.

La linia la incontrarà la M1 la stazion de San Babila e la linia M2 la stazion de Sant Ambroeus. Anca se el sò percors la incrocia quell de la linia M3 intra i stazion de Santa Sòfia e Sfòrza-Policlinigh, el ghe sarà minga on inter-scambi.

Ghe saran anca inter-scambi cont i lign feroviari la stazion de Piazza Dateo lign suburban S1, S2, S5, S6 e S13, la stazion de San Cristofen linia S9 e tren regionaj e la stazion de Forlanin lign S5, S6 e S9, che al dì dincoeu a lè dree a vess costruida. La, oltra, ghavrà anca linter-scambi cont laeropòrt de Milan-Linaa.

I lavô per costruì el tocch Linaa Aeroport - Forlanin hinn scomincià el 19 de luj 2012., menter quej per la banda Forlanin-Tricolor a hinn scomincià el 19 de sgenee 2015. Al dì dincoeu, lavertura de tuta la banda a lè preveduda per el 2022.

                                     

7. La metropolitana milanesa in del cinema

Nel cors del temp, Milan a lè stada scernida comè ambientazion de ona centenna de pellicol, e inevitabelment anca la metropolitana de Milan a lè stada doperada comè longazion don quaivun comè, per esempi:

  • I fichissimi 1981.
  • Bingo Bongo 1982.
  • Anni 90 - Parte II 1993.
  • Nati stanchi 2001.
  • Mani di velluto 1979.
  • Il ras del quartiere 1983.
  • Piedipiatti 1991.
  • Anni 90 1992.
  • Storia di Anna 1981.
  • Yuppi du 1975.
  • Eccezzziunale. veramente 1982.
  • Capriccio allitaliana 1968.
  • Milano calibro 9 1972.
  • 4 mosche di velluto grigio 1971.
  • La polizia ha le mani legate 1975.
  • Morte sospetta di una minorenne 1975.
                                     

8. Ligamm de foeura

  • IT La metropolitana di Milano.
  • IT Architettura e metropolitane.
  • IT Le mappe della metro dalla prima alla più recente sito amatorial.
  • IT Pianta ufficiale ATM Milano.
  • IT Sito ufficiale ATM.
                                     
  • Palestar l è na stazion de la Linia 1 de la Metropolitana de Milan L è verta dal 1º november 1964. Biliettaria Scal mobil Stazion videosorveliada
  • de la Linia 2 de la Metropolitana de Milan L è verta dal 5 magg 1968 me stazion di Lign Celer de l Adda, dal 28 settember 1969 per la metropolitana
  • na stazion de la Linia 1 e de la Linia 2 de la Metropolitana de Milan L è verta dal 1º november 1964 M1 e 3 marz 1978 M2 La stazion de Cadorna, oltra
  • Porta Genova FS l è na stazion de la Linia 2 de la Metropolitana de Milan L è verta dal 30 ottober 1983. Stazion de Milan Porta Genova Fermada del tram
  • Sant Ambroeus l è ona stazion de la ligna M2 de la metropolitana de Milan L è anca in costruzion la stazion de la futura M4. L è na stazion passanta
  • Busser l è na stazion de la Linia 2 de la Metropolitana de Milan L è verta dal 4 dicember 1972. L è foeura de l aria tariffaria urbana milanesa. Fermada
  • linia de la metropolitana de Milan che la conliga la città da Nord, stazion de Bignami a Ovest, stazion de San Sir Stadi. Fada su comé metropolitana lingera
  • Pagano l è na stazion de la Linia 1 de la Metropolitana de Milan L è verta dal 1º november 1964. Fermada del tram C.so Vercej - Via Cherubin, linia
  • Biegrass l è na stazion de la Linia 2 de la Metropolitana de Milan L è verta dal 17 marz 2005. Fermada del tram Abbiategrasso M2 Fermada del bus Navetta
  • linia 3 a l è na linia de la metropolitana de Milan che la conliga la città da Nord Stazion de Comasina a Sud Stazion de San Donaa, stazion milanesa
                                     
  • l è na stazion de la Linia 2 e 3 de la Metropolitana de Milan L è verta dal 27 april 1970 M2 e 3 magg 1990 M3 Stazion de Milan Centrala Fermada
  • San Leonard l è na stazion de la Linia 1 de la Metropolitana de Milan L è verta dal 12 april 1980. Biliettaria Scal mobil Stazion videosorveliada
  • Bande Nere l è na stazion de la Linia 1 de la Metropolitana de Milan L è verta dal 18 april 1975. Fermada del bus Biliettaria Scal mobil Stazion videosorveliada
  • na stazion de la Linia 1 de la Metropolitana de Milan L è verta dal 19 dicember 2005. L è foeura de l aria tariffaria urbana milanesa de l abonament
  • Villa Fiorita l è na stazion de la Linia 2 de la Metropolitana de Milan L è verta dal 5 magg 1968. L è foeura de l aria tariffaria urbana milanesa. Bus
  • Forlanini la sarà na stazion de la linia 4 de la metropolitana de Milan Han scominciaa a fàlla su el 19 luj 2012 e la gh avaria de vess finida per el 2018
  • de la ligna 1 e 3 de la metropolitana de Milan Han scominciaa a fàlla su el 1957 e 8 settember 1981. La serviss el center de la città. La stazion de
  • Cordus l è na stazion de la Linia 1 de la Metropolitana de Milan L è verta dal 1º november 1964. Dal 2019, per i 500 agn del Leonard da Vinci, l è sottatitolada
  • Cassina de Pecchi l è na stazion de la Linia 2 de la Metropolitana de Milan L è verta dal 5 magg 1968 per i lign celer de l Adda e dal 4 dicember 1972
  • na stazion de la Linia 1 de la Metropolitana de Milan L è verta dal 14 settember 2005. L è foeura de l aria tariffaria urbana milanesa de l abonament
  • Conciliazion l è na stazion de la Linia 1 de la Metropolitana de Milan L è verta dal 1º november 1964. Dal 2019, per i 500 agn de la mort del Leonardo da
                                     
  • de la Linia 1 de la Metropolitana de Milan L è verta dal 1º november 1964. A l è situada in vial Monza, in l ominim quartier. Fada su in l ambit de la
  • l è na linia de la metropolitana de Milan che la conliga la città da Nord Est a Ovest, da a stazion de Sest 1 Magg FS ai stazion de Rò Fera e Bisceglie
  • costruzion de la metropolitana de Milan che la collegarà l est e l ovest de la città, da San Cristofen FS al Reoport de Linaa. El color identificativ de la ligna
  • de la ligna M5 de la metropolitana de Milan I sortii hinn in Via Cenisio e in Via Messina Han scominciaa a fàlla su a fin 2011 e l è verta dal 20 de
  • Lotto l è ona stazion de la Metropolitana de Milan a l incros in tra la linia M1 e la Linia M5 La gh ha i sortii in piazzal Lotto, via Monte Rosa, via
  • stazion de la Linia M5 de la Metropolitana de Milan La gh ha i sortii in piazzal Gerusalemme. El progett l è staa approvaa in del 2006, e l lavor de la tratta
  • Sant Agostin l è na stazion de la Linia 2 de la Metropolitana de Milan L è verta dal 30 ottober 1983. Situada sotta Piazza Sant Agostin, l è stada fada
  • stazion de la linia 3 de la metropolitana de Milan La gh ha i sortii in piazza Corvett L è staa faa su in di agn 1980, me tocch de la quarta tratta de la
  • gestiss i lign de straport de superfiss a Milan e in 51 comun de l hinterland, oltra a quater lign de metropolitana e el people mover MeLA per l Ospedaa San

Anche gli utenti hanno cercato:

atm milano, mappa metro milano 2020, mappa metro milano pdf 2020, metro milano biglietti, metro verde milano, metropolitana di milano, metropolitana milano linea rossa, metropolitana milano oggi, milano, metropolitana, Metropolitana, metro, mappa, metro milano biglietti, metro verde milano, metropolitana milano oggi, metropolitana di milano, oggi, biglietti, linea, rossa, verde, mappa metro milano pdf, mappa metro milano, Milan, Metropolitana de Milan, atm milano, metropolitana milano linea rossa, mappa metro milano pdf 2020, mappa metro milano 2020, metropolitana de milan, architettura in lombardia. metropolitana de milan,

...

Dizionario

Traduzione

Mappa metro milano 2020.

Europe Italy Metropolitana di MILANO Milan. I dati sono stati forniti da Metropolitana Milanese nel sistema Gauss Boaga con licenza CC BY sono Esri Shape CSV GeoJSON Servizi Igienici Pubblici. Il.





Metropolitana di milano.

Afol Metropolitana: Home. Vicino al centro di Milano, lHotel Metrò è un albergo 3 stelle recentemente ristrutturato, ideale per la clientela che desidera soggiornare in un tranquillo. Metropolitana milano linea rossa. Milano Area Metropolitana CNA. Siding come coordinatore della sicurezza nei lavori di realizzazione della Linea Metropolitana M4 di Milano, Lorenteggio Linate, con estensione complessiva di. Metro verde milano. Metropolitana Milano Scopri la metropolitana di Milano. I SOCI CRAL DELLA CITTA METROPOLITANA DI MILANO POSSONO USUFRUIRE GRATUITAMENTE DELLE CONVENZIONI E DEI SERVIZI,.


Mappa metro milano pdf 2020.

Metropolitana di Milano: viaggiare intorno a Milano About Milan. Lo store di Casa Milan è raggiungibile con auto, metro e bus. Scopri dove trovarci e acquista i prodotti ufficiali dellAC Milan. Metro milano biglietti. Città metropolitana Milano. Città metropolitana di Milano, Milano. Mi piace: 12.153 130 persone ne parlano 1258 persone sono state qui. Il canale dinformazione istituzionale. Scarica la mappa della metropolitana di Milano YesMilano. Aperto il Museo ADI – Compasso dOro. La M1 è protagonista. 25 maggio 2021 – Posted in Architettura delle metropolitane, Metropolitana di Milano Linea.





Orari Metro Milano Milan Metro Timetables: Appstore.

Una linea che servirebbe due zone prive della metro vedrà la luce un giorno o di fermate della metropolitana in tutto il municipio 5, tra i più estesi di Milano,. Città Metropolitana di Milano MI Guida ai comuni e info utili. Questo sito utilizza cookie tecnici, analytics e di terze parti. Proseguendo nella navigazione accetti lutilizzo dei cookie. Preferenze Cookie policy Accetto. Comune di San Giuliano Milanese Città Metropolitana di Milano. Offerte di lavoro dai nostri Cpi. ricezione elenco aggiornato delle offerte di lavoro.​. Informativa sulle privacy. Via Luigi Soderini, 24, 20146 Milano MI. PEC Mail. Valutazione dellepidemia COVID 19 Dati di ATS Milano. Home Contattaci. Contattaci. I campi contrassegnati con un asterisco sono obbligatori. Invia un messaggio. Email. Oggetto. Messaggio. Campi.


Metropolitana di Milano in espansione, oltre il 34% di percorsi al 2030.

La linea M4 della Metropolitana di Milano si estende dalla stazione di San Cristoforo alla stazione di Linate e prevede la realizzazione di 21 stazioni. Verso la Città Metropolitana di Milano partecipazione ed eventi a. Recapiti e Contatti. ATS MILANO Città metropolitana. Corso Italia, 52 20122 Milano P.IVA e C.F. 09320520969. Tel. 02 85781 Fax 02 85782239.


Storia, Attualità, Progetti e Immagini della Metropolitana di Milano.

Line M1 Milan metro subway. Information about red line: timetables, opening hours, stations, interchanges, frequency, Sesto I Maggio,. Dataset Open Data Comune di Milano. La mappa, le linee e la guida per viaggiare con la metropolitana di Milano. Scarica e porta con te la mappa e scopri come calcolare i percorsi.





Percorso con mezzi pubblici a Milano Tuttocittà.

Sede di lavoro: territorio metropolitano di Milano, Monza Brianza, Pavia, Crema e Novara. I contratti proposti sono in apprendistato o tempo indeterminato full. La mappa della metropolitana di Milano inItalia Virgilio. Mezzi di trasporto. Tutti i mezzi. No metro rapido con i mezzi ATM Milano, gli orari di autobus, tram e metropolitana, e crea il tuo itinerario di viaggio su mappa. Pubblicità in Metropolitana Milano Brescia Roma Napoli Pubblicità. Agenzia TPL. Agenzia per il Trasporto Pubblico Locale del bacino della. Città Metropolitana di Milano, Monza e Brianza, Lodi e Pavia. Milano, cambia la mappa della metro: ora cè la M4 Milano Weekend. La Metropolitana di Milano è lunga circa 94.5 km ed è costituita attualmente da quattro linee, più un passante ferroviario che è una infrastruttura sotterranea. M6: la favola della metropolitana ROSA Milano Città Stato. As of Nov 2015, the Milan metro system has a total length of 91.5 km and 113 stations. M2 reaches far out of the city to Gessate. The present network comprises​.





Metropolitana Milanese Milano AGGIORNATO 2021 tutto quello.

E Participation ed eventi a Milano e sua area metropolitana: cittadini e amministratori assieme per una citta partecipata. Milan Subway Line M1. Benvenuti nel Portale del Cittadino messo a disposizione dalla Città Metropolitana di Milano. Il Portale del Cittadino, vuole essere il punto di riferimento per tutti i.


Area metropolitana ACI di Milano Contattaci Network Unità.

Scopri le migliori foto stock e immagini editoriali di attualità di Metropolitana Milano su Getty Images. Scegli tra immagini premium su Metropolitana Milano della. Metropolitana Milano Foto e immagini stock Getty Images. Tutte le Notizie su Città Metropolitana aggiornate in tempo reale. News Città Metropolitana. Politca, Cultura, e Cronaca Città Metropolitana Notizie Milano. Metro 4 Milano. M4, Concessionaria del Comune di Milano per la progettazione, realizzazione e gestione della Linea 4 della metropolitana, lancia un bando. Metropolitana Notizie su MilanoToday. In metropolitana e sulle linee bus 56, 70 e 73 è possibile fare il biglietto pagando direttamente ai tornelli o alle convalidatrici Prenota il tuo appuntamento in. Città metropolitana di Milano Home Facebook. Area metropolitana di Milano Frenata in metrò, dodici passeggeri contusi a Sesto San Giovanni Nessuno è grave, solo sei in ospedale ma solo a titolo.





Area metropolitana di Milano Argomenti la Repubblica.

La mappa della metropolitana di milano in pdf è distribuita a cura di ATM Azienda Trasporti Milanesi SpA Treniebinari la promuove per i suoi lettori che la​. ATS della Città Metropolitana di Milano LinkedIn. Metropolitana Milano: Mappa Metropolitana Milano. Scopri tutta la rete Metropolitana le linee ferroviarie suburbane per muoverti velocemente a Milano. Cral Città metropolitana di Milano. Milan Metro and Railway Undergroung Net Design of 20 Underground Stations and Deep Service Wells A Tecon project.


Home Metropolitana Milanese SPA.

7 del 02 07 2015 è stato istituito lAlbo aperto degli Avvocati esterni dellUfficio d​Ambito della Città Metropolitana di Milano. Accedi alla sezione per avere. Agenzia TPL: Home. Engineering Experience MM for Milan Press and news. Engineering Experience. Our projects Construction services and techniques Fields of specialization.


Notizie sulle metropolitane e la loro METRORICERCHE Blog.

2017 Siglato laccordo con Città Metropolitana di Milano di Milano per essere replicabile come modello di governance multilivello in altre aree metropolitane. Milan Underground Project Metro and Railway Lines Railways. Città Metropolitana di Milano. Manifestazione di interesse per laggiornamento dellelenco aperto di professionisti esperti. Manifestazione di interesse per. Città Metropolitana di Milano – PORTALE DI ACCESSO DEL. LA TUA ACQUA. In merito alla apertura dello sportello del Servizio Clienti di MM Divisione Servizio Idrico via Borsieri 4 si segnala che: – Quando la Lombardia. Schema Rete ATM, Azienda Trasporti Milanesi. Mappa, metropolitana, schema rete. Clicca sullimmagine per ingrandire. Puoi ritirare la mappa presso gli ATM Point. Per Calcolare i tuoi percorsi, vedere le.





...
Free and no ads
no need to download or install

Pino - logical board game which is based on tactics and strategy. In general this is a remix of chess, checkers and corners. The game develops imagination, concentration, teaches how to solve tasks, plan their own actions and of course to think logically. It does not matter how much pieces you have, the main thing is how they are placement!

online intellectual game →